Información

O xulgado finaliza a instrución da Operación Qatedra e dirixe a causa contra tres responsables dunha consultoría

Información
14 Marzo 2019

O Xulgado de Primeira Instancia e Instrución número 1 de Lalín finalizou a investigación da coñecida como Operación Qatedra, relacionada cunha presunta fraude de subvencións destinadas a cursos de formación. A maxistrada acordou que a causa se siga contra os dous irmáns responsables dunha consultoría e a muller dun deles por se os feitos que se lles imputan fosen constitutivos dun delito de falsidade documental continuada en documentos oficiais e pertenza a grupo criminal. A instrutora acordou no auto notificado hoxe o sobresemento da causa respecto os outros 51 investigados.

OPERACIÓN ZETA› Crespo afirma que contrató al “mejor amigo de Feijóo” como “abrepuertas”..+

El principal imputado en la trama de los cursos asegura que el presidente alertó a su conseguidor de los pinchazos telefónicos

 

A xuíza indica que hai indicios de que os dous irmáns “idearon un sistema para a obtención de subvencións da Administración autonómica”. Para iso, supostamente convencían a empresas para que solicitasen axudas para a formación dos seus empregados. A consultoría que dirixían os dous investigados e na que a muller dun deles participaba “de forma activa” achegaba, segundo sinala a instrutora, “toda a infraestrutura necesaria, incluída a financeira, para realizar a tramitación administrativa”.

 

En todos os expedientes de subvención era necesario facer constar os traballadores que participaban nas clases, así como a súa avaliación, con firma, en moitos casos, dos alumnos. “Como en ocasións non era factible cubrir a cota de traballadores partícipes no curso, os irmáns, que actuaban de común acordo, incluíron nos diversos cursos que organizaban a traballadores que non participaran nos mesmos, incluíndo todos os datos relativos aos mesmos e imitando as súas firmas en moitos casos, todo iso con pleno coñecemento de que a declaración desas falsas presenzas nos cursos tiña por obxecto formar parte do expediente administrativo de subvención e ía ser valorada pola administración á hora da concesión da mesma”.

En canto ao sobresemento da Operación Qatedra, a instrutora sinala no auto que respecto a trece persoas non resultan “debidamente acreditados” os indicios de que fose perpetrado o delito debido a todos os expedientes que non están incluídos na relación de feitos. A titular do Xulgado de Primeira Instancia e Instrución número 1 de Lalín tamén decretou o sobresemento por prescrición da responsabilidade criminal sobre os expedientes promovidos por un sindicato contra dúas persoas. Respecto a tres das investigadas, a maxistrada argumenta no auto que non quedou acreditado que tivesen “poder de disposición sobre os feitos obxectos de investigación” e, ademais, salienta que os feitos prescribiron en relación a elas. A xuíza, respecto a outros once sospeitosos, sinala que nalgúns casos “non foron nin profesores dos cursos” e ademais, nalgúns casos, a causa prescribira.

En relación aos vinte e dous empresarios investigados, a xuíza sostén que foi imposible determinar quen dentro desas compañías tiña o control do curso. Ademais, destaca que “na maior parte dos casos” os feitos prescribiron. Contra o auto cabe presentar recurso. En canto sexa firme, darase traslado ao Ministerio Fiscal para que no prazo de dez días solicite a apertura de xuízo oral formulando escrito de acusación, o sobresemento da causa ou, excepcionalmente, a práctica de dilixencias complementarias.

***

El juzgado finaliza la instrucción de la Operación Qatedra y dirige la causa contra tres responsables de una consultoría

 

13/03/2019.- El Juzgado de Primera Instancia e Instrucción número 1 de Lalín ha finalizado la investigación de la conocida como Operación Qatedra, relacionada con un presunto fraude de subvenciones destinadas a cursos de formación. La magistrada ha acordado que la causa se siga contra los dos hermanos responsables de una consultoría y la mujer de uno de ellos por si los hechos que se les imputan fuesen constitutivos de un delito de falsedad documental continuada en documentos oficiales y pertenencia a grupo criminal. La instructora ha acordado en el auto notificado hoy el sobreseimiento de la causa respecto a los otros 51 investigados.

La jueza indica que hay indicios de que los dos hermanos “idearon un sistema para la obtención de subvenciones de la Administración autonómica”. Para ello, supuestamente convencían a empresas para que solicitasen ayudas para la formación de sus empleados. La consultoría que dirigían los dos investigados y en la que la mujer de uno de ellos participaba “de forma activa” aportaba, según señala la instructora, “toda la infraestructura necesaria, incluida la financiera, para realizar la tramitación administrativa”.

En todos los expedientes de subvención era necesario hacer constar los trabajadores que participaban en las clases, así como su evaluación, con firma, en muchos casos, de los alumnos. “Como en ocasiones no era factible cubrir el cupo de trabajadores partícipes en el curso, los hermanos, que actuaban de común acuerdo, incluyeron en los diversos cursos que organizaban a trabajadores que no habían participado en los mismos, incluyendo todos los datos relativos a los mismos e imitando sus firmas en muchos casos, todo ello con pleno conocimiento de que la declaración de esas falsas presencias en los cursos tenía por objeto formar parte del expediente administrativo de subvención e iba a ser valorada por la administración a la hora de la concesión de la misma”.

En cuanto al sobreseimiento, la instructora señala en el auto que respecto a trece personas no resultan “debidamente acreditados” los indicios de haberse perpetrado el delito debido a todos los expedientes que no están incluidos en la relación de hechos. La titular del Juzgado de Primera Instancia e Instrucción número 1 de Lalín también ha decretado el sobreseimiento por prescripción de la responsabilidad criminal sobre los expedientes promovidos por un sindicato contra dos personas. Respecto a tres de las investigadas, la magistrada argumenta en el auto que no ha quedado acreditado que tuvieran “poder de disposición sobre los hechos objetos de investigación” y, además, subraya que los hechos están prescritos en relación a ellas. La jueza, respecto a otros once sospechosos, señala que en algunos casos “no fueron ni profesores de los cursos” y además, en algunos casos, la causa estaría prescrita contra ellos.

En relación a los veintidós empresarios investigados, la jueza sostiene que ha sido imposible determinar quién dentro de esas compañías tenía el control del curso. Además, destaca que “en la mayor parte de los casos” los hechos están prescritos. Contra el auto cabe presentar recurso. En cuanto sea firme, se dará traslado al Ministerio Fiscal para que en el plazo de diez días solicite la apertura de juicio oral formulando escrito de acusación, el sobreseimiento de la causa o, excepcionalmente, la práctica de diligencias complementarias.

  Operación Zeta: Crespo afirma que contrató al “mejor amigo de Feijóo” como “abrepuertas” | Galicia | EL PAÍS

Crespo afirma que contrató al “mejor amigo de Feijóo” como “abrepuertas”

El principal imputado en la trama de los cursos asegura que el presidente alertó a su conseguidor de los pinchazos telefónicos

En primera fila, Feijóo, Louzán y Pachi Lucas, en los toros en 2011
En primera fila, Feijóo, Louzán y Pachi Lucas, en los toros en 2011

Gerardo Crespo, al que una juez de A Coruña acusa de dirigir una trama empresarial para defraudar subvenciones públicas a cursos de empleo, admite que tuvo en nómina durante año y medio al empresario Pachi Lucas para que le hiciese de “abrepuertas”. Crespo, hasta ahora militante del PP, señala a Lucas —a quien asegura que pagaba 3.000 euros al mes— como “el mejor amigo” del presidente de la Xunta, Alberto Núñez Feijóo.

 

En una entrevista en el programa A vivir que son dos días del circuito gallego de la SER, Crespo explicó que su relación con Lucas, a quien la policía señala como su mediador ante la cúpula del PP, se rompió a principios de 2012. Hasta entonces, había trabajado para él en una función que el empresario coruñés se resiste a calificar de conseguidor, pero que define como “abrepuertas”.

 

La ruptura se produjo cuando la Xunta, poco después de que se abriese una investigación judicial, comenzó a inspeccionar las empresas de Crespo. “Dejó de coger el teléfono, desconectó de nosotros, lógicamente porque le avisó su íntimo amigo Núñez Feijóo de los pinchazos”, afirmó el principal imputado en la llamada Operación Zeta.

Crespo, que recuerda que entró como militante de Alianza Popular con 18 años, cuando eran “cuatro gatos”, expresó en la entrevista radiofónica su malestar con los dirigentes del PP gallego: “Me han decepcionado las actitudes desleales de Carlos Negreira, alcalde de A Coruña [el sumario del caso deja constancia de la fluida relación entre ambos] de Beatriz Mato como conselleira de Traballo, del propio presidente de la Xunta... Si yo tengo en plantilla a su mejor amigo, que duerme muchas veces en Monte Pío [residencia oficial del presidente] lo mínimo es avisarme ‘tienes pinchado el teléfono’. Porque ellos avisaron a Pachi Lucas, se desmarcaron de mí revocándome los cursos y dejaron de cogerme el teléfono”.

Crespo considera además “muy extraño” que la policía no haya interrogado aún a Lucas, la persona, según él, que sí le advirtió de que sus comunicaciones estaban intervenidas. El empresario anuncia que explicará ante la juez si dio donativos opacos al PP, como aparece en una contabilidad b de sus empresas incautada por la policía. Insiste en que no se considera un corrupto, que está “en paz y tranquilidad” y que todos los cursos subvencionados fueron impartidos.

lineaazul 1600

EL TRIBUNAL DE CUENTAS MARTILLO DE HEREJÍAS FINANCIERAS. LA AUTORIDAD PORTUARIA DE A CORUÑA

Se ha escrito suficiente y bien por los Medios gallegos sobre el ya vetusto tema de las nuevas instalaciones portuarias en Punta Langosteira. Quizás bajo mi punto de vista, falte un...

22-05-2019 Votos:105 Galicia Redacción Xornal Galicia

O Goberno do PPdeG na Xunta de Galiza paraliza os concursos de traslados do seu persoal con fins políticas

O último gran concurso de traslados na Xunta convocouse o 20 de maio de 2015 e abriuse o prazo de toma de posesión o 27 de setembro de 2016. Esa...

22-05-2019 Votos:70 Galicia Redacción Xornal Galicia

A policía intercepta un pesquero con 1.500 quilos de cocaína con destino ás costas de Galicia.

21-05-2019 Votos:151 Galicia xornalgalicia

Unha embarcación cargada con 1.500 quilos de cocaína foi interceptada en augas internacionais próximas a Canarias nunha operación na que...

Vecinos de Vilalva declaran al PP especie invasora en el Concello ante las declaciones de Feijoo en las que afirma que e…

21-05-2019 Votos:674 Galicia xornalgalicia

Según o Diario o Progresod e Lugo Feijóo afirmou que en Vilalba, é "onde empezou todo". El líder del PPdeG...

Denuncian que o PPdeGalicia utiliza a Xunta para retrasar o permiso da apertura da residencia da Fonsagrada

21-05-2019 Votos:127 Galicia xornalgalicia

Formalizado o contrato e rexeitada pola xustiza a solicitude de PP e non adscrito de paralizar a posta en funcionamento...

Goretti do BNG ofrece axudas públicas A 34 fundaciónsen campaña electoral, ofrecendo sobrados indicios de DELITO ELECTOR…

21-05-2019 Votos:139 Galicia xornalgalicia

Goretti edil do Concellod e Santiago porría estar infrinxindo a Lei electoral ao usar fondos públicos para JACTARSE E BENEFICIARSE ...

Santa Colomba de Somoza reanuda las obras de la Calle Real de Foncebadón en pleno Camino de Santiago a pesar de no conta…

21-05-2019 Votos:138 Galicia xornalgalicia

Cuando han pasado apenas quince días desde que la Fraternidad Internacional del Camino de Santiago (FICS) diese a conocer la contestación...

SOBRE LA ENTREVISTA AL PTE FEIJOO EN COPE-GALICIA, EL HUNDIMIENTO ELECTORAL DEL PP Y LA NECESIDAD DE UN GRAN CENTRODCHA …

20-05-2019 Votos:151 Galicia xornalgalicia

HE escuchado, hoy, lunes, 20-05-19, la entrevista que le ha hecho al Pte Feijóo, en la Cope Santiago-Galicia, en el...

El Fuerza Cuatro ratifica con una nueva victoria su triunfo en la 23ª Regata Almirante Rodríguez Toubes – V Centenario 1…

20-05-2019 Votos:230 Galicia xornalgalicia

Fotos y Crónica Final 23ª Regata Almirante Rguez Toubes - V Centenario 1ª Vuelta al Mundo >Nuevamente acompañaron las condiciones meteorológicas...

Navio hidrográfico D. Carlos I conclui missão de investigação científica na costa galaico-portuguesa

19-05-2019 Votos:168 Galicia xornalgalicia

Após 32 dias de missão, o NRP D. Carlos I regressou dia 14 à Base Naval de Lisboa depois de...

La asesora de Feijóo María del Mar Sánchez Sierra Vicepresidenta de Retegal entre otros muchos cargos de confianza del Gobierno del PPdeG en la Xunta, podría estar desempeñando el cargo ilegalmente según los estatutos.

Cargo Vicepresid. Persona física/jurídica Sanchez Sierra Maria Del Mar nombrada el 2013-04-25, caducado su cargo según los estatutos el 25/04/2019Cargo Consejero Persona física/jurídica Sanchez Sierra Maria Del Mar nombrada el 2013-04-25, caducado su cargo según los estatutos el 25/04/2019 Refundición de sus Estatutos Sociales.-ARTICULO 18 . DURACION DEL CARGO DE CONSEJERO 1. Los consejeros/as desempeñarán su cargo en tanto ostenten el...

22-05-2019 Votos:109 Reportaxes a fondo Redacción Xornal Galicia

Adelaida Dominguez Mouriño recibió a través de 3 cif,s de la Secretaría de Medios más de 30 mil euros presuntamente vulnerando la Ley de Contratos Menores.

María del Mar Sánchez Sierra autorizó y firmó personalmente la RESOLUCIÓN con la adjudicación de al menos tres contratos con distintos nifs a la misma adjudicataria y persona única ADELAIDA DOMINGUEZ MOURIÑO, que superan los 18 mil euros....Y lo hizo a pesar de que la Ley de CONTRATOS MENORES EN LA LEY DE CONTRATOS DEL SECTOR PÚBLICO lo prohibe expresamente y...

18-05-2019 Votos:369 Reportaxes a fondo Redacción Xornal Galicia

lineaazul 1600

lineaazul 1600

Defende A Galega: "Os medios públicos son os de todos os que queremos estar informados"

03-05-2019 Votos:1132 Xunta de Galicia Redacción Xornal Galicia

Os comunicadores da CRTVG Tati Moyano e Carlos Jiménez, en representación de Defende A Galega, recollen hoxe en Ferrol o...

Os concursos permanentes ou como rematar co caciquismo na Xunta orquestado polo PPdeG

24-04-2019 Votos:1903 Xunta de Galicia Redacción Xornal Galicia

Imaxinade que queda unha vacante nun lugar que vos interesa ou hai un posto de nivel apetecible. Imaxinade que a...

OS SOCIALISTAS ACUSAN AO GOBERNO DE FEIJOO (PPDEG) NA XUNTA DE TER INCREMENTADO A DÉBEDA EN 6.483 MILLÓNS DE EUROS DENDE…

12-04-2019 Votos:2428 Xunta de Galicia Redacción Xornal Galicia

A portavoz de Facenda do Grupo Socialista, Begoña Rodríguez Rumbo, acusou hoxe á Xunta de ter disparado a débeda de...

OS SOCIALISTAS COMPARAN OS INFORMATIVOS DA CRTVG CUN “STREAMING DUN MITIN DO PP”

29-03-2019 Votos:3635 Xunta de Galicia Redacción Xornal Galicia

Noela Blanco critica a “dobre vara de medir” no tratamento do goberno socialista e do PP e advirte que o...

Galicia presenta un déficit do 40% na dotación de persoal que atende á saúde mental no Sergas

21-03-2019 Votos:4264 Xunta de Galicia Redacción Xornal Galicia

Segundo o informe elaborado polo Movemento Galego da Saúde Mental, Galicia conta conta cun 62% dos profesionais sobre o recomendado...

Denuncian que o Goberno de Feijóo esta intentando quitar dos comedores escolares ao personal para suplilo por mais cater…

15-03-2019 Votos:4024 Xunta de Galicia Redacción Xornal Galicia

Chegou á CIG un ruxe-ruxe que fala dunhas reunións da Xunta con certos sectores da alimentación relacionados directamente con provedores...

Pepe Gotera e Otilio: unha chapuza eleitoral

22-05-2019 Votos:85 Noticia destacada de Galicia Redacción Xornal Galicia

Denuncian que o Goberno de Feijóo na Xunta de Galiza paraliza os concursos de traslados do seu persoal con fins política…

17-05-2019 Votos:249 Portada Redacción Xornal Galicia

O último gran concurso de traslados na Xunta convocouse o 20 de maio de 2015 e abriuse o prazo de...

Feijóo non so esquece aos galegos da Galiza, tamen a todos os que reclaman espazos, dereitos e facilidades para os novos…

17-05-2019 Votos:369 Portada Redacción Xornal Galicia

O Día das Letras Galegas se reivindica a lingua e a cultura galega. O Goberno de Feijóo a través da...

Centros juveniles salesianos lanzan una app para prevenir el consumo de alcohol en menores mientras Casado y Feijóo lo f…

07-05-2019 Votos:569 Portada Redacción Xornal Galicia

Centros juveniles salesianos lanzan una app para prevenir el consumo de alcohol en menores • La Confederación de Centros Juveniles Don...

EXPEDIENTE SANCIONADOR A UN MUNICIPIO LEONÉS POR LA PAVIMENTACIÓN DEL CAMINO DE SANTIAGO EN EL ENTORNO HISTÓRICO DE FONC…

06-05-2019 Votos:710 Portada Redacción Xornal Galicia

La iniciativa tuvo lugar a partir de la solicitud de información desde la Fraternidad Internacional del Camino de Santiago (FICS)...

Javier Krahe xa ten a súa propia escultura na cidade, á que Lugo lle deu a benvida cunha actuación musical

06-05-2019 Votos:669 Portada Redacción Xornal Galicia

O músico Javier Krahe ten dende hoxe a súa propia escultura en Lugo, concretamente na zona verde da rúa Paxariños...

A Holi Life, o maior evento de cores de Europa, volve un ano máis a Vigo cun chamamento en defensa da igualdade coas mul…

06-05-2019 Votos:658 Portada Redacción Xornal Galicia

O evento lúdico-deportivo terá lugar o domingo 12 de maio e os participantes gozarán dun percorrido de cinco quilómetros co...

comocrearunaalertadenoticiasxornalgalicia

Feijóo y su amigo Marcia Dourado PPdeG y sus amistades "de la droga" familiarizados con Feijóo y Rajoy que asistía a reuniones orgánicas.

XUNTOS VIGO APOIA O BNG DE VIGO NAS PRESENTES MUNICIPAIS 2019

22-05-2019 Votos:51 Elecciones municipales de Galicia Redacción Xornal Galicia

Xuntos acordou non presentarse ás presentes municipais na cidade de...

Unidas Podemos: “Ourense representa un activo social capital para consolidación do espazo de cambio en Galicia”

21-05-2019 Votos:129 Elecciones municipales de Galicia Redacción Xornal Galicia

O candidato á Alcaldía da cidade, David Alvarado, aposta por...

O PSOE denuncia actos de vandalismo contra os seus carteis e pancartas por parte de “comandos de Ence”

21-05-2019 Votos:124 Elecciones municipales de Galicia Redacción Xornal Galicia

Tino Fernández asegura “que a campaña de acoso, intimidación eTino...

Elecciones Municipales Ferrol

21-05-2019 Votos:169 Elecciones municipales de Galicia Redacción Xornal Galicia

Ante la visita de Pablo Iglesias este miércoles a Ferrol...

Los himnos políticos, mejor valorados que sus partidos

20-05-2019 Votos:146 Elecciones municipales de Galicia Redacción Xornal Galicia

#Himnotizados es un estudio que muestra cómo la música conecta...

22 May 2019 07:13

As festas de Santa Rita rematan mañá, día grande, por...

Agenda de Galicia
22 May 2019 07:00

Vanesa Loureiro e Marcos Trigo presentaron hoxe a proba

A...

Agenda de Galicia
22 May 2019 06:59

Presentación do Rexenera Fest

O Rexenera Fest cumpre...

Agenda de Galicia
21 May 2019 15:48

Organizadores, participantes e patrocinadores asistiron á...

Agenda de Galicia

No esperes a que llegue el verano para reparar tu aire acondicionado

23-05-2019 Votos:19 Comunicados Redacción Xornal Galicia

Hay muchas personas que no hacen un mantenimiento adecuado a su aire acondicionado. Muchas veces...

¡Encontrar su despacho en Zaragoza, nunca ha sido tan fácil!

22-05-2019 Votos:52 Comunicados Redacción Xornal Galicia

¿Está buscando alquilar un despacho en Zaragoza? En Independencia Centro de Negocios podrá alquilar despachos...

Ventajas de registrar tu empresa en un directorio empresarial

22-05-2019 Votos:65 Comunicados Redacción Xornal Galicia

Tener una empresa es un trabajo duro que puede ser bastante complicado si no cuentas...

Fomenta el trabajo en equipo, juega al Paintball

22-05-2019 Votos:59 Comunicados Redacción Xornal Galicia

¿Sabías que el Paintball partió de la idea de marcar árboles y ganado? National Survival...

Claves para entender el vino y aprender a catar sus sabores

21-05-2019 Votos:124 Comunicados Redacción Xornal Galicia

Dominar el mundo de los vinos es una práctica en la que no cualquiera es...

23 May 2019 06:37

Cando repartía polas rúas de Cangas , unha muller en silla de rodas paroume , e...

Localidades de Galicia
22 May 2019 15:20

O parlamentario socialista Julio Torrado acusou hoxe ao director xeral da CRTVG de...

Localidades de Galicia
22 May 2019 13:50

La evolución y salida de la crisis socioeconómica y financiera supuso un cambio...

Localidades de Galicia
22 May 2019 13:49

Miembros de la candidatura visitaron las instalaciones de PROGAPE.Miembros de la candidatura...

Localidades de Galicia
22 May 2019 12:06

EXCELENTE PRESENTACIÓN DE LA CAMARA DE COMERCIO DE SANTIAGO DE COMPOSTELA

NO AL EXTREMISMO...

Localidades de Galicia

laquerellaeslarespuestadelppsidenunciascorrupcion