Información
Galicia

¿Un “Fandicosta” en Ourense? ¡De verdad!

Información
20 Mayo 2016 4778 votos
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1

La actuación en el voraz incendio que destruyó las instalaciones de la conservera Fandicosta en Moaña no estuvo exenta de polémica por la intervención de medios suficientes o no para atajar el fuego desde su inicio. En la provincia ourensana, las zonas que concentran más naves industriales, y con mayor riesgo por almacenar materiales tóxicos o químicos, son el polígono de San Cibrao en Ourense, Xinzo de Limia, Verín y Carballiño. ¿Qué ocurriría si se presentase un incendio de grandes dimensiones y con riesgo químico similar al de Fandicosta en algún polígono de la provincia Ourensana?

Pues bien, a día de hoy, tanto en igualdad de condiciones si esto se presenta en el polígono de Verín o Xinzo de Limia solo hay garantizada la intervención de tres bomberos. De poco vale tener cuatro o cinco vehículos contra incendios cargados de material si no hay quien los use. Cabe decir que es técnicamente imposible intervenir con seguridad ya no solo en un incendio industrial sino en cualquier incendio urbano con tres efectivos. Este es el modelo, resultado de la gestión privatizada, que precariza sobre todo en medios humanos que la Diputación de Ourense usa. Esta es la única Diputación gallega que prefiere continuar renunciando a un 30% del presupuesto (21.225.956,48€) por seguir privatizando Servicios de Bomberos, penalizando a los ciudadanos con las capacidades mermadas e interesadas de empresas privadas.

Si esto ocurre en O Carballiño, a día de hoy después de más de 10 años sigue pendiente la apertura del Parque De bomberos, deteriorándose por el paso del tiempo y el cual la Diputación pretende privatizar instaurando así el modelo fracasado de gestión que solo se aplica a tres parques de la Provincia (Xinzo, Verín, Valdeorras). Obviamente con un Parque de Bomberos cerrado la respuesta ante una emergencia siempre será excasa o nula.

En el mejor de los casos, tengamos un "Fandicosta" en San Cibrao (Ourense), por disposición de medios, aunque nos apena tener que corregir a D. Luis Menor, director general de emergencias en Galicia, recordándole que en este polígono hay un Servicio de Bomberos muy insuficiente en el que puede encontrar a un solo bombero de guardia para toda incidencia, resultando cuanto menos curioso que este servicio al igual que Bomberos de Terras de Celanova sean de gestión directa pública dependientes de la diputación y en los que no se invierte para su mejora.

No obstante, la intervención recaería mayormente sobre los Bomberos Municipales de Ourense por capacidad, que actuarían y actúan allí donde son requeridos, encontrandose hoy por debajo de la dotación mínima que garantiza la seguridad de todo el municipio, pudiendo la población sufrir simultaneamente otra emergencia no pudiendo ser atendida, pero como hemos visto en varias ocasiones y como en Moaña, se prefiere movilizar a servicios precarios, insuficientes e inseguros que servicios públicos aún estando más próximos y mejor dotados para potenciar la falsa imagen de que el sistema privado funciona.

Por esto ahora las otras tres provincias gallegas han estudiado en profundidad los Servicios de Bomberos y están apostando firmemente por el cambio de gestión, directa y pública según venzan contratos, por una mejora constatada de recursos públicos en la que no haya tal disparidad y precariedad en las mismos.

La Diputación de Ourense no está sujeto a contrato hoy y es la única con intención de no corregir las deficiencias existentes siendo continuista en la privatización de los servicios Bomberos, no aceptando la mejora que supone repercutir el 100% del presupuesto en las emergencias, aportando seguridad a los ciudadanos que en definitiva son los que reciben el servicio.

La Xunta de Galicia no solo sigue omitiendo la ley de emergencias 5/2007 de 7 de mayo donde le obliga a tener un modelo homogéneo en toda la comunidad autónoma y a elaborar el Reglamento del Bombero, sino, que fomenta su incumplimiento sobre todo siendo con la Diputación de Ourense con la que más participa ecónomicamente de Galicia, donde recibe el 62,5% del presupuesto.

 

En Galego:

 

¿Un "Fandicosta" en ourense? ¡de verdade!

A actuación no voraz incendio que destruíu as instalacións da conserveira Fandicosta en Moaña non estivo exenta de polémica pola intervención de medios suficientes ou non para atallar o lume desde o seu inicio. Na provincia ourensá, as zonas que concentran máis naves industriais, e con maior risco por almacenar materiais tóxicos ou químicos, son o polígono de San Cibrao en Ourense, Xinzo de Limia, Verín e Carballiño. Que ocorrería se se presentase un incendio de grandes dimensións e con risco químico similar ao de Fandicosta nalgún polígono da provincia Ourensá?

Pois ben, a día de hoxe, tanto en igualdade de condicións se isto preséntase no polígono de Verín ou Xinzo de Limia só hai garantida a intervención de tres bombeiros. De pouco vale ter catro ou cinco vehículos contra incendios cargados de material se non hai quen os use. Cabe dicir que é tecnicamente imposible intervir con seguridade xa non só nun incendio industrial senón en calquera incendio urbano con tres efectivos. Este é o modelo, resultado da xestión privatizada, que precariza sobre todo en medios humanos que a Deputación de Ourense usa. Esta é a única Deputación galega que prefire continuar renunciando a un 30% do orzamento (21.225.956,48€) por seguir privatizando Servizos de Bombeiros, penalizando aos cidadáns coas capacidades mermadas e interesadas de empresas privadas.

Se isto ocorre no Carballiño, a día de hoxe despois de máis de 10 anos segue pendente a apertura do Parque De bombeiros, deteriorándose polo paso do tempo e o cal a Deputación pretende privatizar instaurando así o modelo fracasado de xestión que só se aplica a tres parques da Provincia (Xinzo, Verín, Valdeorras). Obviamente cun Parque de Bombeiros pechado a resposta ante unha emerxencia sempre será excasa ou nula.

No mellor dos casos, teñamos un "Fandicosta" en San Cibrao (Ourense), por disposición de medios, aínda que nos apena ter que corrixir a D. Luís Menor, director xeral de emerxencias en Galicia, lembrándolle que neste polígono hai un Servizo de Bombeiros moi insuficiente no que pode atopar a un só bombeiro de garda para toda incidencia, resultando canto menos curioso que este servizo do mesmo xeito que Bombeiros de Terras de Celanova sexan de xestión directa pública dependentes da deputación e nos que non se inviste para a súa mellora.

Con todo, a intervención recaería maiormente sobre os Bombeiros Municipais de Ourense por capacidade, que actuarían e actúan alí onde son requiridos, encontrandose hoxe por baixo da dotación mínima que garante a seguridade de todo o municipio, podendo a poboación sufrir simultaneamente outra emerxencia non podendo ser atendida, pero como vimos en varias ocasións e como en Moaña, prefírese mobilizar a servizos precarios, insuficientes e inseguros que servizos públicos aínda estando máis próximos e mellor dotados para potenciar a falsa imaxe de que o sistema privado funciona.

Por isto agora as outras tres provincias galegas estudaron en profundidade os Servizos de Bombeiros e están a apostar firmemente polo cambio de xestión, directa e pública segundo venzan contratos, por unha mellora constatada de recursos públicos na que non haxa tal disparidade e precariedade nas mesmos.

A Deputación de Ourense non está suxeito a contrato hoxe e é a única con intención de non corrixir as deficiencias existentes sendo continuista na privatización dos servizos de Bombeiros, non aceptando a mellora que supón repercutir o 100% do orzamento nas emerxencias, achegando seguridade aos cidadáns que en definitiva son os que reciben o servizo.

A Xunta de Galicia non só segue omitindo a lei de emerxencias 5/2007 do 7 de maio onde lle obriga a ter un modelo homoxéneo en toda a comunidade autónoma e a elaborar o Regulamento do Bombeiro, senón, que fomenta o seu incumprimento sobre todo sendo coa Deputación de Ourense ca que máis participa ecónomicamente de Galicia, onde recibe o 62,5% do orzamento.

Otros articulos relacionados.....

Que teñen preguiza. Nunca quixeron traballar:  Denuncia; Envíanos los datos a holgazan@acciónytransparenciapublica.com     mais sobre preguiza..+