Información
Localidades de Galicia

O Xulgado decreta o arquivo da investigación do accidente do Novo Marcos

Información
12 Noviembre 2019 330 votos
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1

O Xulgado de Instrución número 3 de Pontevedra decretou nun auto o sobresemento provisional e arquivo das dilixencias relacionadas co naufraxio do Novo Marcos, no que faleceron tres persoas. A maxistrada indica na resolución que o accidente, sucedido o 26 de abril de 2017 na ría de Pontevedra, non é atribuíble ao presidente da Autoridade Portuaria de Marín e da Ría de Pontevedra e ao presidente de Portos de Galicia, tal e como demandaban as acusacións particulares. A Fiscalía, pola súa banda, solicitaba o sobresemento provisional do caso. A xuíza, polo tanto, descarta a existencia de tres delitos de homicidio por imprudencia grave e dun delito contra os dereitos dos traballadores.


A titular do Xulgado de Instrución número 3 de Pontevedra explica que o informe da Comisión Permanente de Investigación de Accidentes e Incidentes Marítimos (CIAIM) conclúe que os factores que contribuíron ao afundimento do barco foron “que o polígono de bateas non dispoñía de balizamento, que era unha noite escura que non permitía ver as bateas, a non ser que estivesen a vixiar o radar, que a vixilancia non foi eficaz nin a situación foi avalada correctamente pola tripulación e, como factor máis importante, que a conciencia de seguridade da tripulación non era a adecuada”.


A xuíza sinala no auto que a embarcación, sen estar obrigada, dispoñía dun radar e de dispositivos de salvamento e protección individual, así como dunha radiobaliza de localización. “Con todo, unha vez choca coa batea, non se detivo nin minorou a velocidade, senón que continuou a marcha cara ao porto de Combarro, que se atopaba a apenas catro minutos, sen efectuar ningunha chamada de socorro nin realizar unha valoración de danos nin das consecuencias de seguir navegando”, indica a maxistrada, quen salienta que “tampouco prepararon o abandono da embarcación nin o uso dos dispositivos de salvamento e protección individual dos que si dispoñía a embarcación, que se afundiu apenas uns minutos despois do choque”.


O informe da CIAIM confirma que a posición do polígono de bateas “non se axusta ao que indica a orde que o regula”, pero considera que “non contribuíu ao accidente porque os patróns de pesca coñecen a zona e navegan á vista”. A CIAM subliña que o goberno dunha embarcación require “manter en todo momento unha vixilancia da contorna para avaliar continuamente a posición do buque e o risco de colisión” e que no roteiro que debía seguir o Novo Marcos “existía un certo risco de colisión pola presenza do polígono de bateas, algo que a tripulación debía coñecer por ser da zona e por faenar con regularidade nela”.


***


El Juzgado decreta el archivo de la investigación del accidente del Nuevo Marcos


12/11/2019.- El Juzgado de Instrucción número 3 de Pontevedra ha decretado en un auto el sobreseimiento provisional y archivo de las diligencias relacionadas con el naufragio del Nuevo Marcos, en el que fallecieron tres personas. La magistrada indica en la resolución que el accidente, sucedido el 26 de abril de 2017 en la ría de Pontevedra, no es atribuible al presidente de la Autoridad Portuaria de Marín y de la Ría de Pontevedra y al presidente de Portos de Galicia, tal y como demandaban las acusaciones particulares. La Fiscalía, por su parte, solicitaba el sobreseimiento provisional del caso. La jueza, por tanto, descarta la existencia de tres delitos de homicidio por imprudencia grave y de un delito contra los derechos de los trabajadores.


La titular del Juzgado de Instrucción número 3 de Pontevedra explica que el informe de la Comisión Permanente de Investigación de Accidentes e Incidentes Marítimos (CIAIM) concluye que los factores que contribuyeron al hundimiento del barco fueron “que el polígono de bateas no disponía de balizamiento, que era una noche oscura que no permitía ver las bateas, a no ser que estuvieran vigilando el radar, que la vigilancia no fue eficaz ni se evaluó correctamente la situación por la tripulación y, como factor más importante, que la conciencia de seguridad de la tripulación no era la adecuada”.


La jueza señala en el auto que la embarcación, sin estar obligada, disponía de un radar y de dispositivos de salvamento y protección individual, así como de una radiobaliza de localización. “No obstante, una vez colisiona con la batea, no se detuvo ni aminoró la velocidad, sino que continuó la marcha hacia el puerto de Combarro, que se encontraba a apenas cuatro minutos, sin efectuar ninguna llamada de socorro ni realizar una valoración de daños ni de las consecuencias de seguir navegando”, indica la magistrada, quien subraya que “tampoco prepararon el abandono de la embarcación ni el uso de los dispositivos de salvamento y protección individual de los que sí disponía la embarcación, que se hundió apenas unos minutos después del choque”.


El informe de la CIAIM confirma que la posición del polígono de bateas “no se ajusta a lo que indica la orden que lo regula”, pero considera que “no contribuyó al accidente porque los patrones de pesca conocen la zona y navegan a la vista”. La CIAM subraya que el gobierno de una embarcación requiere “mantener en todo momento una vigilancia del entorno para evaluar continuamente la posición del buque y el riesgo de colisión” y que en la ruta que debía seguir el Nuevo Marcos “existía un cierto riesgo de colisión por la presencia del polígono de bateas, algo que la tripulación debía conocer por ser de la zona y por faenar con regularidad en ella”.

Puedes seguir este artículo en; @cayetanaAT @FeijooGalicia @_MartaGonzalez_ #secretariademedios @pp @ppdeg #ppdegalicia @xunta #xunta #retegal #amtega #eleccionesxunta @IdiazAyuso @idiazayuso2019 #retegal #amtega #bng #psdeg #enmarea #ciudadanos #feijoogalicia #galiciafeijoo @TurismoGalicia @Turgalicia @TurismoGalicia1) @turismoriasbaixas @PresumeDGalicia
@ppdegalicia #turismogalicia #costadamorte #xunta #xuntadegalicia #pp #ppdeg #ppdegalicia #riasbaixas #riasaltas #costadamorte #islascies #ascatedrais #ribeirasacra #ribeirasacra #vigo #lavozdegalicia #lacozdegalicia #mermeleros #cloacasperiodismo #TEM_RistoMejide #RistoMejide #TEM #FeijóoConVox #GaliciaSuma #EspañaSuma #EvoMorales #Bolibia #galiciafeijoo #feijoogalicia #turismogalicia #FeijóoConVox.

Que teñen preguiza. Nunca quixeron traballar:  Denuncia; Envíanos los datos a holgazan@acciónytransparenciapublica.com     mais sobre preguiza..+