Información
Elecciones de Galicia

O TSXG mantén a nulidade do voto que lle dá a vitoria a Independentes por Monterroso nas municipais

Información
26 Junio 2019 643 votos
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1

A sección primeira da Sala do Contencioso-administrativo do TSXG rexeitou o recurso contencioso electoral interposto polo PSOE de Monterroso no que reclamaba que unha papeleta das eleccións municipais do pasado 26 de maio declarada nula fose validada ao seu favor. Polo tanto, o alto tribunal galego declarou a validez da elección e da proclamación de electos realizada. Ao manter a nulidade, o resultado das eleccións dá a vitoria por un voto á candidatura de Independentes por Monterroso, mentres que se se tivese validado sería de empate co PSOE.

 

 

O TSXG indica que “non resulta procedente o cómputo como válido do voto que foi declarado nulo” porque entre a documentación electoral “non figura nin sequera a papeleta á que se refire o recorrente, e só se podería considerar existente polo que manifestaron na declaración xurada como testemuñas os membros da mesa electoral, o que entrañaría substituír a relevancia da documentación do expediente pola proba testemuñal practicada”. Os maxistrados, ademais, salientan que o testemuño dos compoñentes da mesa “non coincide co que se desprende dos documentos que figuran no expediente electoral”.

 

Así, aseguran que fixeron constar na acta da mesa que se introduciu na urna un voto en sobre azul que contiña a papeleta da candidatura do PSdeG-PSOE. Con todo, os xuíces resaltan que “nada diso figura na acta da sesión da mesa correspondente”. Os membros da mesa tamén manifestan que o voto considerado nulo foi incorporado ao sobre remitido á Xunta Electoral de Zona, pero a papeleta “non figura entre a documentación que a xunta recibiu”.

 

Os maxistrados recalcan que, aínda que se dese “por bo e veraz todo o declarado polos membros da mesa electoral”, a Lei Orgánica do Réxime Electoral Xeneral é “tallante” á hora de impoñer a invalidez do voto introducido nun sobre diferente ao oficial. “Debe introducirse a papeleta das eleccións locais no sobre das propias eleccións municipais para depositalo na urna deses comicios, de modo que non é válido o voto se a papeleta se inclúe nun sobre oficial correspondente a outro proceso electoral, neste caso das europeas, aínda que se celebre o mesmo día”, subliña o TSXG.

 

Os maxistrados explican na sentenza que cada proceso electoral é autónomo e destacan que, se se dese validez á papeleta introducida nun sobre dun proceso electoral distinto, se estaría a “propiciar a conculcación da esixencia do segredo do voto porque chamaría a atención que na urna na que todos os sobres son dunha determinada cor existise un de cor distinta, resultando perfectamente identificable o votante a quen na mesa se lle permitiu tal anomalía”.

 

***

 

El TSXG mantiene la nulidad del voto que le da la victoria a Independientes por Monterroso en las municipales

 

26/06/2019.- La sección primera de la Sala de lo Contencioso-administrativo del TSXG ha desestimado el recurso contencioso electoral interpuesto por el PSOE de Monterroso en el que reclamaba que una papeleta de las elecciones municipales del pasado 26 de mayo declarada nula fuese validada a su favor. Por tanto, el alto tribunal gallego ha declarado la validez de la elección y de la proclamación de electos realizada. Al mantener la nulidad, el resultado de las elecciones da la victoria por un voto a la candidatura de Independientes por Monterroso, mientras que si se hubiese declarado la validez del voto sería de empate con el PSOE.

 

El TSXG indica que “no resulta procedente el cómputo como válido del voto que fue declarado nulo” porque entre la documentación electoral “no figura ni siquiera la papeleta a la que se refiere el recurrente, y solo se podría considerar existente por lo que han manifestado en la declaración jurada como testigos los miembros de la mesa electoral, lo que entrañaría sustituir la relevancia de la documentación del expediente por la prueba testifical practicada”. Los magistrados, además, subrayan que el testimonio de los componentes de la mesa “no coincide con lo que se desprende de los documentos que figuran en el expediente electoral”.

 

Así, aseguran que hicieron constar en el acta de la mesa que se introdujo en la urna un voto en sobre azul que contenía la papeleta de la candidatura del PSdeG-PSOE. Sin embargo, los jueces resaltan que “nada de ello figura en el acta de la sesión de la mesa correspondiente”. Los miembros de la mesa también manifiestan que el voto considerado nulo fue incorporado al sobre remitido a la Junta Electoral de Zona, pero la papeleta “no figura entre la documentación que la junta recibió”.

 

Los magistrados recalcan que, aunque se diese “por bueno y veraz todo lo dicho por los miembros de la mesa electoral”, la Ley Orgánica del Régimen Electoral General es “tajante” a la hora de imponer la invalidez del voto introducido en un sobre diferente al oficial. “Ha de introducirse la papeleta de las elecciones locales en el sobre de las propias elecciones municipales para depositarlo en la urna de dichos comicios, de modo que no es válido el voto si la papeleta se incluye en sobre oficial correspondiente a otro proceso electoral, en este caso de las europeas, aunque se celebre el mismo día”, subraya el TSXG.

 

Los magistrados explican en la sentencia que cada proceso electoral es autónomo y destacan que, si se diese validez a la papeleta introducida en un sobre de un proceso electoral distinto, se estaría “propiciando la conculcación de la exigencia del secreto del voto porque llamaría la atención que en la urna en la que todos los sobres son de un determinado color existiese uno de color distinto, resultando perfectamente identificable el votante a quien en la mesa se le permitió tal anomalía”.

Puedes seguir este artículo en; @cayetanaAT @FeijooGalicia @_MartaGonzalez_ #secretariademedios @pp @ppdeg #ppdegalicia @xunta #xunta #retegal #amtega #eleccionesxunta @IdiazAyuso @idiazayuso2019 #retegal #amtega #bng #psdeg #enmarea #ciudadanos #feijoogalicia #galiciafeijoo @TurismoGalicia @Turgalicia @TurismoGalicia1) @turismoriasbaixas @PresumeDGalicia
@ppdegalicia #turismogalicia #costadamorte #xunta #xuntadegalicia #pp #ppdeg #ppdegalicia #riasbaixas #riasaltas #costadamorte #islascies #ascatedrais #ribeirasacra #ribeirasacra #vigo #lavozdegalicia #lacozdegalicia #mermeleros #cloacasperiodismo #TEM_RistoMejide #RistoMejide #TEM #FeijóoConVox #GaliciaSuma #EspañaSuma #EvoMorales #Bolibia #galiciafeijoo #feijoogalicia #turismogalicia #FeijóoConVox.

Que teñen preguiza. Nunca quixeron traballar:  Denuncia; Envíanos los datos a holgazan@acciónytransparenciapublica.com     mais sobre preguiza..+