Os galegos terán que pagar unha vez mais a incapacidade do Sergas de máis de 30.000 euros polo atraso no diagnóstico dunha anciá falecida no Cunqueiro

Información
Sergas | 15 Mayo 2021 | 2549 votos Regístrese para votar | Correo electrónico | Imprimir
social youtube xornalgalicia   feed-image

La comisión de Transparencia abre investigación al Sergas por su negativa a  informar quien se esta "forrando" con los 902 que la prima de Feijóo  denuncia de abuso institucional. - Xornal Galicia |A sección primeira da Sala do Contencioso-administrativo do Tribunal Superior de Xustiza de Galicia (TSXG) confirmou a sentenza de primeira instancia que condena ao Servizo  Galego de  Saúde (Sergas) a indemnizar con 31.727 euros á filla dunha muller de 86 anos, diagnosticada de Alzheimer e en situación de dependencia, falecida no Hospital Álvaro Cunqueiro de Vigo e á que se lle diagnosticou unha perforación intestinal “demasiado tarde”. A Sala considera acreditado que “non se puxeron a disposición da paciente todos os medios da sanidade pública para detectar, con antelación suficiente, a perforación intestinal que finalmente determinou o seu falecemento”, en setembro de 2018.

 

A Sala indica que o expediente administrativo, a historia clínica e os medios de proba practicados, sobre todo a pericial da facultativa que declarou a instancia da demandante, revelaron “que a asistencia recibida pola paciente non se adecuou ás esixencias derivadas dos alarmantes signos externos e datos clínicos que manifestaba, pois facían precisa a práctica dun TAC abdominal, que podería ter detectado a perforación intestinal que se evidenciou dous días despois, cando xa era demasiado tarde para o tratamento cirúrxico”. Así, sinala que os médicos do servizo de urxencias o día 21 de setembro de 2018, a segunda vez que acudiu a falecida ao centro, “non a derivaron ao servizo dixestivo, algo que podería aclarar o sentido dalgún dos síntomas, nin decidiron a práctica dun  TAC abdominal, que dous días despois evidenciou a decisiva perforación intestinal”.
Los peores enemigos para frenar la PANDEMIA DEL CORONA VIRUS son Feijóo, Mar  Sánchez Sierra y el editor de la Voz de Galicia dedicados a llevarse el  dinero de las arcas públicas
“Non resulta convincente a escusa achegada no informe do servizo de cirurxía xeral e dixestivo do Álvaro Cunqueiro, claramente dirixido a desculpar a actuación dos facultativos do servizo de urxencias, no que se di que a solicitude de probas complementarias queda a criterio dos médicos de urxencias e debe estar dirixida a descartar unha sospeita de patoloxía abdominal cirúrxica urxente nos casos de alta sospeita, non sendo a práctica habitual en urxencias realizar un TAC abdominal”, subliña o TSXG. Ademais, o alto tribunal explica que “non resulta convincente porque existían síntomas que permitían sospeitar unha grave patoloxía abdominal, polo que a paciente non presentaba unha simple dor abdominal, de modo que non se xustifica a falta de realización do  TAC, así como tampouco a ausencia dunha petición de valoración por un especialista en cirurxía xeral, antes de dala de alta”.

O alto tribunal galego, polo tanto, desacolle o recurso de apelación interposto polo Sergas contra a sentenza do Xulgado do Contencioso-administrativo número 2 de Vigo. Contra a resolución cabe presentar recurso ante o Supremo.

La memoria de Atención al Paciente del Sergas denuncia el fallecimiento o  secuelas irreversibles de pacientes oncológicos sin atender ¡ otro éxito de  Feijóo ! - Xornal Galicia | Xornal Galicia

El TSXG confirma la condena de más de 30.000 euros al Sergas por el retraso en el diagnóstico de una anciana fallecida en el Cunqueiro

14/05/2021.- La sección primera de la Sala de lo Contencioso-administrativo del Tribunal Superior de Xustiza de Galicia (TSXG) ha confirmado la sentencia de primera instancia que condena al Servizo Galego de Saúde (Sergas) a indemnizar con 31.727 euros a la hija de una mujer de 86 años, diagnosticada de Alzheimer y en situación de dependencia, fallecida en el Hospital Álvaro Cunqueiro de Vigo a la que se diagnosticó una perforación intestinal “demasiado tarde”. La Sala considera acreditado que “no se pusieron a disposición de la paciente todos los medios de la sanidad pública para detectar, con antelación suficiente, la perforación intestinal que finalmente determinó su fallecimiento”, en septiembre de 2018.

La Sala indica que el expediente administrativo, la historia clínica y los medios de prueba practicados, sobre todo la pericial de la facultativa que declaró a instancia de la demandante, revelaron “que la asistencia recibida por la paciente no se adecuó a las exigencias derivadas de los alarmantes signos externos y datos clínicos que manifestaba, pues hacían precisa la práctica de un TAC abdominal, que hubiera podido detectar la perforación intestinal que se evidenció dos días después, cuando ya era demasiado tarde para el tratamiento quirúrgico”. Así, señala que los médicos del servicio de urgencias el día 21 de septiembre de 2018, la segunda vez que acudió la fallecida al centro, “no la derivaron al servicio digestivo, algo que podría aclarar el sentido de alguno de los síntomas, ni decidieron la práctica de un TAC abdominal, que dos días después evidenció la decisiva perforación intestinal”.

“No resulta convincente la excusa aportada en el informe del servicio de cirugía general y digestivo del Álvaro Cunqueiro, claramente dirigido a disculpar la actuación de los facultativos del servicio de urgencias, en el que se dice que la solicitud de pruebas complementarias queda a criterio de los médicos de urgencias y debe estar dirigida a descartar una sospecha de patología abdominal quirúrgica urgente en los casos de alta sospecha, no siendo la práctica habitual en urgencias el realizar un TAC abdominal”, subraya el TSXG. Además, el alto tribunal explica que “no resulta convincente porque existían síntomas que permitían sospechar una grave patología abdominal, por lo que la paciente no presentaba un simple dolor abdominal, de modo que no se justifica la falta de realización del TAC, así como tampoco la ausencia de una petición de valoración por un especialista en cirugía general, antes de darla de alta”.

El alto tribunal gallego, por tanto, desestima del recurso de apelación interpuesto por el Sergas contra la sentencia del Juzgado de lo Contencioso-administrativo número 2 de Vigo. Contra la resolución cabe presentar recurso ante el Supremo.


TAMBIÉN LE PUEDE INTERESARlineaazul 1600